pedoman untuk insan yg bernama wanita




Muslimah sejati akan menghiasi keperibadiannya dengan budi pekerti yang luhur dan keimanan yang murni. Fitrah kasih sayang tersimpan dalam perasaannya yang halus sehingga membuahkan kelembutan dan kehalusan perasaan insaniah. Jika sentiasa dijaga dengan didikan syariah, mereka akan menghiasi taman syurgawi di akhirat nanti.

Alangkah indahnya dunia ini jika dihiasi muslimah solehah yang berpegang teguh dengan ajaran Islam dan menghiasi bibirnya dengan perkataan yang mulia dan berzikir. Hatinya tunduk dan patuh dengan perintah Allah dan menjalankan kewajipan insani sesuai dengan ketentuanNya. Muslimah sejati bagaikan bunga yang mekar menguntum menceriakan suasana dan taman-taman.



lets begin : herm .. indah en bahase kat atas uh ? im not a perfect khalifah but im trying so hard to dat .. pesanan y paleng aq takleh lupe dr teman aq yg blaja kat DARUL QURAN , "ain , sekali Allah bg kite hidayah , terus grab bnd tu sbb hidayah takkan dtg berkali2 .. sekali kite dh lepaskan ,, ssh untuk kite dpt kan balik hidayah tu " . thnks saffana .. i will never forget bout it .. but the thing is , aq cukup xsuke ble org laen p'lekeh kan org yg nak berubah .. it's happen to me ,, dats y i said so .. haihh .. bg la pluang weyhh !!! xleh tgk org senang ,, asyek jage tepi kain org jee .. kain sndiri xjage lak .. haiyoo .. xbaek taw nyahh .. no body perfect but we got to work it ..

mood : dlm keinsafan :D ngee

p/s : jgn ptikaikan gmba tu ye ,, edit semate2 .. hee




ENJOY READING . KBAII . ASSALAMUALAIKUM

No comments:

Post a Comment