aku sayang kau berkilo-kilo !

assalamualaikum ~


okay .. arini jum lah kite cucite sal perasaan .. fasal shinta .. 


peringatan : sila tukarkan mood anda dalam keadaan jiwang yang kaw-kaw punye karat . ketepikan segala anasir2 yang boleh mengganggu konsentrasi anda dalam diskusi ini . pastikan anda telah men-silent kan telefon bimbit dan bayi anda . lapangkan dada bebaskan jiwa . (ayat takleh nak geli lagi ke weehhh )


first ques : dah bagus dalam bercinta ?


pernah tak hubungan korang kene ribut taufan  katrina ? ade orang cakap " balak ko tuh ade pompuan lain sebenarnye " tak pong " aku nampak bini mu kuar ngan mamats mane ntah tadi " . haa ,, mula lah yang si aweks sodeh sampai tak makang , tak minung and berkurung je dalam bilik . yang si balaks meroyan sampai nak bunuh diri lah bagai .


" dr.love ,, ape yang patut saye buattt ? isk3 .. saye chenta gilaks sama dia . "


alololo sian dye .. tu tak bagus agy tuh dalam bershenta .. sebab kite tak adapt dengan masalah tu .. buat ape nanges2 sampai nak tersembul bijik mate .. bukan boleh selesai pon masalah nye .. kalo kite ter-face ngan bnde alah ni .. pergi lah solve elok2 dengan si dia .. bawak berbincang .. jangan bertindak melulu .. rileks and fikir dengan rasional .. percaya mempercayai tu satu perkara yang sangat basic untuk sesuatu hubungan .. 


kepada si dia : berterus terang lah .. sebab kejujuran tu satu super power dalam mengekalkan sesuatu hubungan .. berkata jujurlah walaupun kejujuran tu menyakitkan .. 


second ques : dah bagus dalam bercinta ?


si aweks " asal balaks aku ni tak mesej2 tak kol2 ! simpan gegirl ke ape dye ni ! " . si balaks " aweks aku kuar je keje ! ntah jumpe sape pon tak tawu ! " . terkelip-kelip question mark atas kepala korang asyek dok pikey tu , asyek dok pikey ni sal pasangan korang . 


" dr.love .. betul ke erk dye syg saye ? "


alahai cik bedah .. awak ni betol lah tak bagus lagi dalam bercinta .. macam yang dah disebut-sebut tadi , percaya mempercayai tu satu benda yang sangat basic dalam sesuatu hubungan .. bile kite dah betul-betul sayang kan pasangan kite tuh , percaya tuh serta-merta datang buat perkampungan tak rasmi dalam hati korang and pasangan korang .. so kalo masih lagi tak percaya pasangan korang ,, ade agy yang tak cukup dalam hubungan tuh .. build it up :) 


third ques : dah bagus dalam bercinta ?


si aweks merajuk " ahh .. selagi dye tak kontek aku ,, aku tanak kontek dye ! bya dye yang cari aku " si balaks lak " asyek akuuuu jelah yang kene mengalah .. kali ni bya dye yang mengalah " . 


" dr love .. sampai bile nak jadi macam ni nih "


alahai cik senah ngan pak dolah oii .. kalo dua2 macam ni ,, memey parah laa .. ego tu kengkadang perlu untuk tengok action pasangan kite .. kengkadang lah kan .. tapi kalo dah korang bina ego tu serupa macam tembok besar cina alamatnye temperature pasangan korang tuh boleh naik sampai takat didih 100 darjah celcius lah kannn .. keegoan boleh membunuh perasaan sayang dalam hati pasangan korang tu .. jangan buat pasangan korang rase bosan dengan korang .. give and take sangat perlu untuk jernihkan keadaan ..


actually bende ni jadi kat batang idong aku sendiri .. sume nye aku punye pasal .. datuk.A aku tu tak penah pon wat perangai macam kat atas tuh .. hahahaha .. ni pesanan penaja ikhlas dari aku untuk korang and untuk tuan punye jari yang berjoget-joget atas keyboard nih .. saje nak muhasarawak (muhasabah) diri .. hargai orang yang dah kite miliki sebelum kite hilang orang yang kite miliki tuh .. im so sorry datuk.A .. hehehehehehehehe ....


=> kalo mak aku bace nih , mau sakit jantung dye .. kecik2 agy pandai nak berlove-love .. mau dye piat telinge aku 360 darjah nih .. belaja pon belom abes dah pandai nak menyembang cenggini .. hahahaha ...




dat's all for dis humble entry .. assalamualaikum :) 










ENJOY READING . KBAII . ASSALAMUALAIKUM

No comments:

Post a Comment