hodoh sangat ke muke aku ni ?

ni aku nak cite la sikit kat korang .. aku tujukan cerita ni kat makhluk yang bernama perempuan lah basicly .. yang boboi kalo nak bace pon tarak hal .. just nak sharing ideologi or perspective aku dekat korang2 yang sudi nak baca blog aku yang usang ni .. (okay ,, saje wat ayat drama petang2 kat tv3 tu -,- )

satu malam ni , before aku and gayah (bukan nama sebenar) tido , aku saje la borak-borak dengan dia . biasa la hostel life . tido lewat , sembang sampai lewat malam . gayah ni tak pernah kapel . 18 tahun dia hidup , dia tak pernah crush dengan mana-mana lelaki .

luahan hati dia ==> aku ni macam perempuan yang lain jugak ain . kengkadang tengok orang ade balak , tengok orang ramai peminat aku pon jadi teringin nak rasa macam tu jugak . tapi aku tak pernah alami . kengkadang bile jalan dengan korang (member2 yang lain) sokmo korang ni bertegur dengan lelaki , ade orang try nak ngorat , sembang2 dengan korang . padahal aku ni kat sebelah korang jeeeee !!! budak2 lelaki tak nampak ke aku ni ? buruk sangat ke muke aku ni sampai lelaki susah sangat nak lekat ?

 tapi bile aku fikir balik ,, ahhh !! lantak lah .. bukan penting pon sume ni .. takyah la aku susah2 nak rindu2 orang , takyah la aku susah2 nak angau la bagai .. tapi kengkadang aku nak ade pengalaman macam tu supaya one day aku tak tertipu dengan lelaki .. -END- (adaptasi sahaja)

dats it .. okay .. sekarang prof . dato' dr . hajah nur ain binti mohd radzi bin mat noor lak nak cakap .. 

wahai wanita ,, dirimu umpama sekuntum mawar berduri yang sukar dihinggapi oleh kumbang sewenang-wenangnya .. dan kau juga umpama buah epal di dahan teratas yang susah digapai oleh tangan manusia yang rakus menjamah mu .. (ayat sastera arab sikit) POYO !

nonsense okay .. we just shoot to the main point lah en .. tanye jap ,, korang penah alami ? rase macam down gile beb bile rase macam takde lelaki minat kat kite .. kengkadang rase kite ni macam totally invisible .. takde ke lelaki yang perasan akan kewujudan aku didunia yang fana ini ?   -,-" 

okay .. 
pesan aku , korang tak perlu lah rase diri tu terhina sangat sebab takda lelaki minat kat korang . SEBAB ....
  • mungkin korang ni sebenarnya ada peminat tetapi lelaki tu minat korang dari jauh je sebab korang ni mungkin nampak susah didekati or susah nak dapat . korang patut bangga korang dipandang macam tu oleh lelaki . maknanya korang ni nampak MAHAL and bukan jenis yang nampak SENANG DAPAT oleh lelaki . bangga tak ? 
  • "kalo macam tu sampai bila2 la takda lelaki yang nak kawin dengan aku " . hehehe . satu bende la korang kene tahu , kalo lelaki tu betul2 nak kat korang , lelaki tu akan BERSUNGGUH2 dapatkan korang dengan apa cara sekali pon . jumpa mak ayah korang terus ke , hantar rombongan meminang terus ke or ape2 care untuk jadikan korang sebagai hak milik abadi dorang . macam dalam video ni :) 
=> ariff dah ditolak oleh dena dalam first lamarannya tapi ariff terus berusaha dapatkan dena dengan cara yang betul . ambil 'ibrah (pengajaran) dari video ni ye :) see ,, kalo betul lelaki tu nak kat korang ,, dia akan usaha ..
  • tak perlu try nak cari pakwe sebab nak cari pengalaman cuz takot ditipu dengan lelaki satu ari nanti . kalo satu hari nanti ade lelaki yang bersungguh2 nak dapatkan korang maknanya dia tu betul2 ikhlas . korang tak perlu risau .
  • dalam surah An-Nur ayat 26 cakap , perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik . lelaki yang   baik adalah untuk perempuan yang baik . perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat . lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat . so korang jadi lah yang terbaik . jage hablumminannas (hubungan sesama manusia) and hablumminallah ( hubungan dengan Allah) so that korang pon akan dapat yang terbaik :D 
ade agy satu kata pujangga : jangan kamu menginginkan pasangan sehebat Saiditina Fatimah R.A jika kamu tidak sehebat Saidina Ali R.A . so renung2kan :)

=> okay .. yang dah ade balak tu ,, cube usaha kekalkan hubungan tu sampai menjadi satu ikatan yang sah nanti .. korang dah mulakan hubungan tu dan jangan akhiri dengan sia2 .. and always keep on the track ? bkn track lumba kereta tapi track yang aku maksudkan adalah AD-DIN . (peringatan untuk aku terutamanya dan awak2 sekalian)

sekian sahaja dari saya prof . dato' dr . hajah nur ain binti mohd radzi bin mat noor dalam segment kurma itu manis :) kbabai . muahx1000



ENJOY READING . KBAII . ASSALAMUALAIKUM

No comments:

Post a Comment